Artykuły
Opinie i orzeczenia z poradni psychologiczno-pedagogicznych – czy konieczne?

Opinie i orzeczenia z poradni psychologiczno-pedagogicznych – czy konieczne?

Krótki przewodnik po opiniach i orzeczeniach Obserwując nasze dziecko, porównując z innymi w podobnym wieku, możemy mieć czasem wrażenie, że...
Czytaj dalej
Opinia, orzeczenie i co dalej?

Opinia, orzeczenie i co dalej?

Gdy rodzic przebrnie przez proces diagnozy w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej i uzyska opinię lub orzeczenie, następnym krokiem jest przekazanie dokumentów do...
Czytaj dalej
Uczeń zdolny…i co dalej?

Uczeń zdolny…i co dalej?

Zdolności to różnice indywidualne, które sprawiają, że przy jednakowej motywacji i uprzednim przygotowaniu poszczególni uczniowie osiągają w porównywalnych warunkach różne...
Czytaj dalej
Uczeń z ASD

Uczeń z ASD

ASD…co to znaczy? Czy już nie ma dzieci z zespołem Aspergera (ZA)? Szanowni Państwo, zmieniło się orzecznictwo, obecnie poradnie orzekają...
Czytaj dalej
Afazja …. co to tak naprawdę znaczy?

Afazja …. co to tak naprawdę znaczy?

Wśród kategorii trudności, które kwalifikują ucznia do objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną i specjalnym kształceniem można znaleźć zapis o niepełnosprawności ruchowej, w...
Czytaj dalej
Diagnoza w poradni a funkcjonowanie dziecka

Diagnoza w poradni a funkcjonowanie dziecka

Czy każdy uczeń z ASD, z afazją, nadpobudliwością psychoruchową, dysleksją funkcjonuje tak samo? Jest to oczywiście pytanie retoryczne. Wszyscy wiemy,...
Czytaj dalej