Krótki przewodnik po opiniach i orzeczeniach Obserwując nasze dziecko, porównując z innymi w podobnym wieku, możemy mieć czasem wrażenie, że...
Czytaj dalej
Opinia, orzeczenie i co dalej?
6 czerwca, 2023
Gdy rodzic przebrnie przez proces diagnozy w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej i uzyska opinię lub orzeczenie, następnym krokiem jest przekazanie dokumentów do...
Czytaj dalej
Uczeń zdolny…i co dalej?
6 czerwca, 2023
Zdolności to różnice indywidualne, które sprawiają, że przy jednakowej motywacji i uprzednim przygotowaniu poszczególni uczniowie osiągają w porównywalnych warunkach różne...
Czytaj dalej
Uczeń z ASD
6 czerwca, 2023
ASD…co to znaczy? Czy już nie ma dzieci z zespołem Aspergera (ZA)? Szanowni Państwo, zmieniło się orzecznictwo, obecnie poradnie orzekają...
Czytaj dalej
Afazja …. co to tak naprawdę znaczy?
23 grudnia, 2022
Wśród kategorii trudności, które kwalifikują ucznia do objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną i specjalnym kształceniem można znaleźć zapis o niepełnosprawności ruchowej, w...
Czytaj dalej
Diagnoza w poradni a funkcjonowanie dziecka
16 grudnia, 2022
Czy każdy uczeń z ASD, z afazją, nadpobudliwością psychoruchową, dysleksją funkcjonuje tak samo? Jest to oczywiście pytanie retoryczne. Wszyscy wiemy,...
Czytaj dalej